28 apr Fooddesign op Instagram
Fooddesign op Instagram, bent u er al mee begonnen? Het is een van de trends in 2016, die vooralsnog niet aan populariteit verliest. Fooddesign is niets meer dan het samenstellen van een overheerlijk gerecht, waarvan u een of twee foto’s maakt. De foto’s bewerkt u vervolgens met een aantal fraaie filters, om de foto vervolgens op uw account op Instagram te uploaden. Voeg tot slot een aantal tags toe om beter vindbaar te zijn, waarna het wachten kan beginnen.
Veel foodbloggers plaatsen hun foto’s in de hoop ook foto’s te mogen maken voor bekende merken. Andersom zijn bekende merken via tags op zoek naar talenten die de mooiste foto’s van gerechten kunnen maken. Des te meer volgers een foodblogger heeft, des te groter de kans vaak ook is dat een foodblogger benaderd wordt door bekende merken.
Het idee achter fooddesign
De populariteit van fooddesign in Nederland komt niet geheel uit de lucht vallen, het gaat hand in hand met het steeds gezondere eetpatroon van veel mensen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van superfoods in gerechten, zoals quinoa, avocado, enzovoorts. Ook in het fooddesign van veel bloggers op Instagram ziet u deze superfoods terugkomen in gerechten!
Om mee te kunnen doen in de trend van het fooddesign op Instagram hoeft u zelf geen gerechten te kunnen bedenken. Veel mensen kiezen voor bestaande gerechten en vullen deze eventueel zelf aan met een aantal leuke verfraaiingen. Des te leuker een gerecht eruitziet, des te meer aantrekkelijker het immers ook is.
Tip: zorg voor een lichte achtergrond bij het maken van een foto van uw gerecht!